-Last preparation..(>_<)-

Assalamualaikum wbt..
Aku rindu nak wat entri baru,so..even final exam begin on Monday..aku gatal jugak nak menaip kat sini.=)Mummy,kak yong guna masa rehat kak yong,nanti claim balik untuk study..hehe..

Esok last preparation..hmm..i should repeat again and again apa yang dah study.Sepanjang study week ni aku jadi budak baik.Baik sebab asyik pegang buku dan nota.Pagi,petang dan malam.Buat-buat rajin je sebenarnya.Pegang je pun,belek-belek,baca-baca,hafal-hafal dan ingat-ingat.InsyaAllah mudah-mudahan aku ingat apa yang aku baca.Apa yang penting niat tu mesti ikhlas lillahi Taala dan kita study bukan hanya untuk exam tapi untuk beramal dengannya.Ilmu fis sudur laisa fil kutub..huhu

Sekarang mood exam.Aku beritahu mummy yang aku sedikit nervous nak exam.Mum cakap,"dah banyak kali ambil takde pape pon.Nak takut ape,dah study,jawab je.Banyakkan selawat,doa dan fokus.Jangan careless" Betul jugak.Duduk dalam stadium elok-elok,molek-molek..Bismillah,baca doa yang sepatutnya dan jawab.Yakinlah Allah tolong.=)

Hmm..sem ni exam kejap je,tapi madah 7.Bingung jugak sebab gap tak banyak.Nak tak nak,kena pulun jugaklah study.Tidak mengapalah,cepat habis cepat balik kampung.Rindu sangat kat family=')Tak sabo teman nak balik Perak,ate udah lame kat sini..isk3

Exam bermula 2 November dan berakhir 13 November.Barang-barang nak bawak balik dah ada dalam kepala.Cuma malas nak packing lagi sebab nanti asyik teringat nak balik.Rindu la kat nenek dengan atok.Eh,rindu jugak pada moyang aku.Macam bertahun pulak tak balik.=)Tiba-tiba teringin nak pergi sawah,tempat aku selalu layan perasaan..hehe..rindunye..

Mummy call tadi,mum cerita satu situation yang benar-benar menyeramkan aku.Mum dengan babah hampir-hampir accident petang tadi.Ya Allah,bersyukurnya aku Allah memelihara kedua-dua orang tuaku.Ceritanya begini..semasa on the way balik dari tengok adik manjaku,Aiman di SERATAS..sebuah kereta mercedes putih dipandu laju mengekori kereta babahku.Semasa menghampiri terowong..eh jap,terlupa la..mum cakap lepas keluar terowong ke sebelum masuk terowong? Ala..aku tak ingat la..banyak sangat ingat mandarin tadi.hmm..sambung cerita balik..Kereta Merc tu terpusing pusing macam gasing(gasing tu aku yang tambah buat penyedap cerita)di sebelah kereta babahku.Mum dengan babah memang terpaku dan hanya beristighfar.Mum cakap kereta tu hampir hempap kereta babahku.Ya Allah aku tak boleh imagine la macam mana.Speechless..Alhamdulillah,Allah melindungi mum dan babah dari kecelakaan.Aku bersyukur tak terhingga.Mum sampai sekarang trauma dan masih dalam kezutan.Mum suruh aku pun buat sujud syukur.Sekejap lagi kak yong buat ye mi.Macam manapun,Alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..Terima kasih Ya Allah..:')

Mood nak menaip dah tinggal berapa peratus tah sebab aku terpandang buku Linguistik di sebelah.Mati terus idea nak membebel.Sekejap lagi nak baca linguistik,nak hafal dan nak ingat rumus.Nak soalan spot lagi..hehe.Oklah..cik buku, encik nota,datin pen dan dato' paper dah panggil aku.I get to go now,nak pergi airport jemput air mineral yang dah habis dalam botol.Study-study ni cepat lapo..biskut dah habis.Nampak sangatlah aku perlu cari inisiatif baru untuk stabilkan mood study ni.Missing pada biskut tiger kt Smile.Tadi sombong sangat tak nak beli..huhu..Nak turun Smile dah lewat..Ahh..nyesal!

Oklah(buat kali keberapa tah),di kesempatan ini nak wish selamat berexam untuk adik-adik nakal aku,adik-adik tersayang..Eti dan Aiman..Esok Eti dah mula exam.Aiman pulak sama dengan kak yongnye,hari Isnin.Buat adik-adikku,ingat pesan mum dengan babah.Moga kita semua berjaya.Fight biar kasi gegar ok? Untuk diriku yang dhaif ini,moga aku sentiasa kuat dan semakin tabah.Chayo'-chayo'.

Buat semua teman seperjuangan,wish you all the best of luck..
Salam sayang..Moga Allah sentiasa memelihara kita..ameen..

0 GosiP bErduRi:

Post a Comment