Doa dalam tangisan..

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah,segala puji bagi Allah,Tuhan Semesta Alam..
Dah lama rasanya aku tak ber'd hearty' dengan blog yang satu ni.Al-maklumlah aku terlebih sudah pada blog yang satu lagi.Ter dan ter'anak tirikan' miss semerah mawar sehijau daun tanpa sengaja.

Dua hari lepas aku spent masa dengan kawan-kawan baik aku.Seronok sangat sampai tak terluah.Adehh..dah lama tak dapat peluang nak borak-borak dan cerita pasal hidup masing-masing so,kami bertiga cari port yang 'terbaek' untuk mulakan sesi hati ke hati.Nak dimulakan cerita,pertemuan ini tanpa dirancang.Alhamdulillah,kesannya manis sangat.Kalah manis gula kapas yang aku nampak kat Giant hari tu.


Hmm..betul la kan,payah nak cari kawan sekepala,sehati,sejiwa,segila dan serasa dengan diri kita.Nak cari satu dalam seribu pun belum pasti lagi dapat jumpa.Kawan biasa mungkin mudah untuk dicari.Bertegur sapa dan berkenalan pun dah boleh terjalin silaturrahim.Sebaliknya kawan baik memang baik dan dapat kita berkongsi rasa dan berbual mesra.Masing-masing dah faham fi'il masing-masing.Shortly boleh get along and they more understanding than others.

Alhamdulillah..aku ramai jugak kawan baik.Banyak versi.Versi tadika sampai la versi kat u.Eh, adeke kawan baik berversi? Hehe..tak kisah la kan,kawan baik aku.Tapikan,kawan baik aku dekat tadika lain,kat sekolah rendah pun lain,kat sekolah menengah lagila lain,kat u pulak memang lain selainnya.Memang la lainkan,sebab orang dia lain-lain.Hmm..My mum dengan sis aku kenal semua kawan-kawan baik aku sebabnya aku memang akan beritahu mereka dengan siapa aku berkawan.Sis aku suka buat name list siapa bestfriend aku sama ada girlfriend atau boyfriend.Aku dah lali pun..huhu..tapi tu dulu mase zaman sailormoon and dragon ball.Sekarang dah beso,takde koje pulak sis i nak buat macam tu.

Back pada cerita asal,aku dengan dua orang kawan baik aku buat jejak kasih sekejap masa mula-mula jumpa.Sesi air mata tak start lagi.Biasala, lama tak jumpa.Rindu maa..
Firstly, credit to miss H..thanks sebab sudi luangkan masa untuk aku n miss C.Terharu terhare sangat kat dia,sanggup tinggal company and belanja kami makan.Secondly, thanks miss C sebab sanggup tolong aku dan temankan aku pergi melawat kedai kain dan bunga semata-mata nak cari manik.hehe..maceh ea..

Hmm..best sangat meluah perasaan.Gelak dan nangis sama-sama.Thanks Allah di atas pertemuan itu.I have no burden on my left shoulder.Satu bonus bila kawan baik dapat faham kita dan dapat bagi pendapat..Alhamdulillah..

Buat miss H n C,Allah always with us and He knows what is the best for us.
Kunci kita,kesabaran dan Allah itulah tempat pengaduan.Aku doakan kita semua dapat cari jalan keluar dan berjaya dengan apa yang kita usahakan.InsyaALLAH mudah-mudahan doa kita dalam tangisan dimakbulkan Allah..aameen..

Salam sayang~~

0 GosiP bErduRi:

Post a Comment